Telepatia
- Liczba graczy:
- do 20 osób
- Wiek graczy:
- IV - VI, VII - VIII
- Czas gry:
- 30 minut
Opis gry
Czas grupowo porozumieć się bez słów i udowodnić, że telepatia jest możliwa! W tej grze uczestnicy otwierają się na działanie intuicyjne, rozwijają komunikację niewerbalną, refleks i spostrzegawczość. Przygotujcie po jednej talii kart dla każdego zespołu i niech dzieje się magia!
Gra wspiera:
Instrukcje i scenariusze
Komentarze ekspertki:
Gra może bardzo wzmocnić zmysł obserwacji i zwracanie uwagi na osoby cichsze, mniej aktywne werbalnie. Zdarza się, że w wielokulturowych zespołach osoby z innych kultur nie odzywają się lub mówią mało (ze względu na różnice kulturowe np. powściągliwość lub brak znajomości języka). Są wtedy mało widoczne, niedostrzegane, pomijane, choć mogłyby wnieść nową ciekawą perspektywę, swoje zasoby, rozwiązania. Ćwiczenie się w uważności i obserwacji pozwala dostrzegać inny sposób zaangażowania i dodawania wkładu własnego w pracę grupy. Wykorzystanie ciszy zrównuje wszystkie osoby, które mogą być aktywne na forum, niezależnie od poziomu kompetencji językowych.
Odpowiedzi na często zadawane pytania
- Co robić, kiedy uczniowie nie wiedzą, co robić, lub nie rozumieją instrukcji?
- Co robić, kiedy gracze nie przyznają się do utraty szans i grają dalej?
- Co robić, jeśli w talii nie mamy jokerów?
Powróć do prezentacji z objaśnieniem zasad i opowiedz o zasadach, posiłkując się instrukcją gry. Rozegraj z uczestnikami rozgrywkę przy jednym ze stołów lub w jednej z grup, zapraszając wszystkich do tego, aby obserwowali. Zawsze po objaśnianiu gry zadbaj o to, by był czas na zadawanie pytań, wspólne wysłuchanie odpowiedzi i sprawdzenie ich w działaniu.
Możesz przypomnieć graczom zasadę dotyczącą utraty szans. Możesz też nie robić nic. Najważniejsza jest dobra zabawa.
Funkcję jokera, czyli karty szansy, może pełnić cokolwiek dostępnego w Waszej klasie, co można przydzielić w liczbie 4 każdemu z zespołów (np. kapsle). Ustalcie, co jest rewersem, a co awersem, i stosujcie analogicznie do jokerów.